Szkoła Podstawowa im. Zbigniewa Dłużniewskiego w Nowej Górze

Mistrzowska Klasa 2015/2016 w Gdańsku

14 września my uczniowie klasy Va wybraliśmy się na wycieczkę do Gdańska. Pojechaliśmy  autokarem na lotnisko w Modlinie i czekaliśmy na swój lot. O godzinie 7.15 mieliśmy odprawę a 30 min później wsiedliśmy do samolotu linii RAYANAIR. Kiedy  zaczęliśmy startować wszyscy zaczęli krzyczeć i się śmiać. Kiedy wzbiliśmy się ponad chmury podziwialiśmy piękne widoki. Chmurki wyglądały jak kawałki lodu z Antarktydy. W połowie lotu pan steward i pani stewardessa podawali kawę i różne przekąski – niestety były strasznie drogie, więc żadno z nas się nie skusiło.

Kiedy nadeszła pora lądowania zatkało nam uszy i wgniotło w fotele. Potem podjechał po nas autobus i podwiózł nas na lotnisko. Po opuszczeniu lotniska poszliśmy na stację SKM. Czekaliśmy pół godziny na nasz pociąg.W środku było bardzo ładnie. Po kilku stacjach dotarliśmy na stację Gdańsk Główny, wysiedliśmy i zaczęliśmy zwiedzać  Gdańsk. Poszliśmy na stare miasto, do pomnika Neptuna, a następnie kupiliśmy pamiątki. Dużo chodziliśmy, troszkę bolały nas nogi lecz było warto!! Gdańsk jest bardzo pięknym i malowniczym miastem. Kolejnym punktem wycieczki była Gdynia. W tym mieście spacerowaliśmy po molo w Gdyni – Orłowie. Oczywiście wycieczka nad morze, nie mogła odbyć się bez zabaw na plaży.

Pluskaliśmy się wodzie i szukaliśmy muszelek i bursztynów. Następnie nadszedł czas na inną  atrakcję -Skwer Kościuszki, gdzie podziwialiśmy statki. Wszyscy kupiliśmy sobie przebranie pirata i poszliśmy zrobić sobie zdjęcie obok statku pirackiego. Następnie zrobiliśmy sobie mały odpoczynek i trochę osób usiadło i zjadło. Byliśmy już troszkę zmęczeni po całym dniu atrakcji. Tak nasza nadmorska przygoda się zakończyła. Ruszyliśmy PKM-ką na lotnisko. Ponownie przeszliśmy odprawę jednak teraz wiedzieliśmy czego się już  spodziewać. Spokojnie wsiedliśmy do samolotu, usiedliśmy na swoich miejscach i czekaliśmy, az samolot wzbiję się wysoko. Widoki były piękne, małe świecące punkty.

Po wylądowaniu udaliśmy się do busa i bezpiecznie dojechaliśmy do szkoły, gdzie czekali już na nas rodzice.

Na pewno ten dzień pozostanie na zawsze w naszej pamięci. Będziemy robić wszystko co w naszej mocy by za rok też udać się na taką wycieczkę. Do dzieła VA!!